• English
  • English
Home

W chwili obecnej procesem akceleracji w DAT zostały objęte następujące innowacyjne projekty technologiczne:

Tłokowy Silnik Spalinowy z wędrującą komorą spalania

Autorem wynalazku / projektu silnika jest Pan Zbigniew Staniec. Silnik jest rozwinięciem konstrukcyjnym silnika przeciwbieżnego. Ideą jego pracy, w odróżnieniu od silników klasycznych, jest zastosowanie dwóch przeciwsobnych tłoków (napędzający i napędzany) umieszczonych w każdym cylindrze w kadłubie. Silnik może być budowany jako dwu lub czterosuwowy, nisko bądź wysokoprężny. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu silnik posiada nieosiągalne dla silnika klasycznego możliwości, między innymi:
- wyższą o ok. 80% sprawność ogólna silnika,
- niższe o ok. 40% zużycie mieszanki paliwowo-powietrznej (paliwa) na uzyskanie jednostki energii (kWh, Kmh),
- prosty i tani system płynnej regulacji stopnia sprężania umożliwiający pełną realizację obiegu Atkinsona czy wielopaliwowość, oraz ułatwiający rozruch zimnego silnika,
- doładowanie "obiętościowe" nawet o 100% bez używania turbosprężarek i chłodnic powietrza doładowanego,
- sterowanie procesem zmian (+/-) ciśnienia i temperatury ładunku we wszystkich fazach tworzenia i spalania mieszanki, umożliwiające rozszerzenie gamy paliw o dotychczas trudnospalalne, oraz podniesienie elastyczności i sprawności dynamicznej silnika,
- nieskomplikowaną budowę.
Dotychczasowe obiektywne badania i eksperymenty przeprowadzone na pracującym przedprototypie silnika całkowicie potwierdzają założenia teoretyczne wynalazku.

 

Trawją prace nad objęciem procesem akceleracji w DAT kolejnych projektów. Szczegóły wkrótce.

newsletter
Newsletter
ok
3zp Spółka z o.o. ul. Zakrzowska 21, 51-318 Wrocław, NIP: 899 21 64 736, Regon 931116182